Cortesanos del amor pretérito: otra vuelta sobre el «donjuanismo» de Álvaro Mesía y Juanito Santa Cruz
DOI:
https://doi.org/10.18485/beoiber.2018.2.1.7Apstrakt
La configuración de Álvaro Mesía y Juanito Santa Cruz conforme al arquetipo donjuanesco no es ideológicamente neutra ni obedece sin más a un tópico galante, sino que les sirve a Clarín y Galdós para ilustrar el papel pernicioso, la burla si se quiere, del estamento burgués en el contexto de la Restauración. Pero la adecuación del mito a un ambiente urbano, sea Madrid o Vetusta, lo modifica de manera radical: por ello, el joven Santa Cruz termina su novela convertido en poco menos que una sombra atropellada por la historia de ese Madrid galdosiano que se está haciendo; mientras que Mesía es, en una Vetusta casi medieval, el único personaje que, a la postre, no queda destruido.
Palabras clave: «donjuanismo», Álvaro Mesía, Juanito Santa Cruz, Pérez Galdós, Clarín.Reference
Downloads
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga pod okriljem Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License koja omogućuje drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu da izrade zasebne, ugovorne aranžmane za ne-ekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorij ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad on-line (npr. u institucionalnom repozitoriju ili na svojim mrežnim stranicama) pre i tokom postupka prijave, s obzirom na to da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja, te ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. The Effect of Open Access).













